Debiteurenbeheer in Microsoft Dynamics NAV

Het beheer van debiteuren is vaak een tijdrovende klus.
Onbetaalde facturen stapelen zich vaak op doordat het systeem onduidelijke informatie verschaft over de status van een openstaande factuur.
Ook is het niet ongebruikelijk dat er Excel lijstjes worden bijgehouden om zo de benodigde informatie te kunnen verwerken omdat het ERP systeem daar geen mogelijkheid voor biedt.

NAVailable heeft een debiteurenmodule ontwikkeld waarmee alle benodigde informatie wordt samengebracht in het rolcentrum van de debiteurenbeheerder.
Het rolcentrum verschaf duidelijke informatie over de ouderdom van facturen en de openstaande activiteiten per debiteurenbeheerder (deze wordt real-time bijwerkt).
Vanuit het rolcentrum is het mogelijk om door te zoomen op ouderdoms- of activiteitenniveau en worden de betreffende klantenposten weergegeven in de debiteurencockpit.

Vanuit de cockpit is het mogelijk om:

  • Activiteiten aan te maken (bellen, aanmanen, controleren en uitbesteden). Aan de activiteiten kan een gebruiker, opmerking en opvolgdatum worden gekoppeld.
  • Aanmaningen aan te maken.
  • Vroegtijdig de workload te bepalen voor de planning.
  • Risicoprofielen toe te kennen afhankelijk van de ouderdom en grootte van het openstaande bedrag.
  • Te navigeren naar de klant, geboekte verkoopfactuur, openstaande aanmaningen, verzonden aanmaningen.
  • Etc.

Afbeelding 1: het rolcentrum van de debiteurenbeheerder.

 

 

Afbeelding 2: de debiteurencockpit
Afbeelding 3: kleur afhankelijk van instelde risicoprofielen

 

 

 
Wilt u meer weten over deze module?
Neem dan vrijblijvend contact op voor meer informatie.